למידה משמעותית – בוגר חונך צעיר

דמיינו עולם מושלם בו ילדינו היו גדלים להיות מאושרים, מצליחים בחברה ואהובים, האין זה עולם נפלא?
בלמידה משמעותית מוזכרת מתודה ייחודית שנקראת "בוגר חונך צעיר" שבעזרתה נוכל לסלול את הדרך לקידום ילדינו.
כיצד נוכל לעשות זאת?

עוד בימי קדם בהם חיינו בקומונות, ילדינו גדלו יחד ונוצרה תופעה שבה הבוגרים בילדים היו מחנכים את הצעירים שבהם על ידי חינוך מיוחד שכלל דאגה ומתן דוגמה טובה שהתאימה לחיי השבט.
בימינו, אנו שולחים את ילדינו למסגרות חינוך בהם הם צריכים לשבת כמה שעות על כיסא מול מורה שגדול מהם בגיל, שונה מהם במראה וחושב אחרת מהם. זהו מצב שאינו טבעי לילד ואנו עדים בשנים האחרונות לתופעה הולכת וגוברת של רצון לשינוי מצד הדור הצעיר ומאחר שהשינוי מגיע לאט רמת האלימות בביתי הספר בין הילדים לחבריהם לספסל הלימודים ובין הילדים למורים גוברת. אז איך ניתן להפוך את בית הספר למקום שגם הילדים וגם המורים ירצו לבוא אליו?

מחקרים הוכיחו כי מתודה שנקראת "בוגר חונך צעיר" יעילה ביותר לקידום למידה בקרב הדור הצעיר.
כאשר ילד בוגר לוקח תפקיד בו הוא חונך ילד צעיר יותר הוא לומד ערכים, מתמקצע בחומר אותו הוא מעביר ומרגיש הרגשת סיפוק, ובאשר לילד הנחנך, הוא מרגיש רצון ללמוד מהילד הבוגר, לוקח ממנו דוגמה איך גם הוא יהיה בשביל צעירים ממנו.

על מנת לנקוט התחלת פעולה לטובת הפעלת המתודה בבתי הספר יש קודם כל להכין תכנית פעולה להכשרת המורים להיות לחונכים לחונכים הבוגרים ביותר בבית הספר ולתת תמיכה לכל בעיה שתתכן בדרך.
כדי להטמיע את המתודה וליצור אחדות כדאי לרתום את ההורים לתהליך, להזמינם לאירוע מרומם ולשקף להם את התכנית העתידית, ההורים יצרו מצע תומך בבית והילדים יקבלו את ההרגשה שזהו הדבר הטוב ביותר, הרי כל הסביבה תומכת ונלהבת.

אז נכון שזאת עבודה לא פשוטה להתחיל את התהליך, אך אף דבר טוב שנבנה לא התחיל בבת אחת, הייתה בו עבודת הכנה שכללה חשיבה מרובה והסכמה הדדית, ובסופו של תהליך התקבל מוצר מעולה.
בואו נתחיל, זה תלוי רק בנו.

סגור לתגובות.